De Boer baalt van misser: 'Ook Siem van het lijstje'
Ajax startte het nieuwe seizoen met een 4-1 uitzege op De Graafschap. Maar na afloop keek trainer Frank de Boer niet tevreden terug op de gemiste strafschop in De Vijverberg.
© Pro Shots

Nog voor rust had Siem de Jong Ajax op een 3-1 voorsprong moeten zetten, maar de middenvelder zag zijn strafschop gered worden door Joost Terol. Dit tot onvrede van De Boer. 'Als je 3-1 maakt, zit je toch anders in de kleedkamer. En dat geldt ook voor De Graafschap. Het was een opgelegde kans.' In de voorbereiding miste ook Theo Janssen al een strafschop tegen Independiente. 'Ook Siem gaat van het lijstje. Micky (Sulejmani, red.) is de volgende penaltynemer.'
De Boer was wel tevreden over de tweede helft, toen Janssen meer naar voren ging spelen nadat Vurnon Anita de licht geblesseerde De Jong (rug) had vervangen. 'We hebben de hele tweede helft gedomineerd. Met de 4-1 kunnen we leven. We hebben weinig problemen gehad vandaag en laten zien wat we kunnen. Dat stemt positief. Ook omdat we vandaag een signaal wilden afgeven aan de andere ploegen. Hier zit een redelijk tevreden coach.' Foto: VI Images





