De 10 momenten van 2008: Drenthe en die ene kans

Praat mee!

© Pro Shots

fallback image De 10 momenten van 2008: Drenthe en die ene kans

data-height="320" data-width="397" data-align="clear" data-caption="" src="http://www.vi.nl/upload/dbcc2878-55bb-4750-9c7f-4a8da13f3395_image3310514398856761461.jpg" /> En ineens krijgt Royston de bal, in de 87ste minuut van Nederland-Argentinië. De energieke babbelkous die Foppe's lievelingetje leek, kan met één precieze uithaal Nederland naar de halve finale van de Olympische Spelen schieten en de Argentijnen naar huis. Hij schiet te hard, de bal gaat te hoog: over. De voorbode van over en uit. Weg droom over olympisch goud.

Drenthe krijgt er een nachtmerrie voor terug, want Foppe blijkt Foppe niet meer. Foppe maakt zijn pupil met de grond gelijk: 'De kluts kwijt, het contact met de wereld verloren'. En Royston? Die denkt aan het belangrijkste dat hij verliest: 'Ik had die bal gewoon in de hoek moeten krullen, maar ik wilde 'm te hard raken. Ik baal er nog steeds van. Ik denk dat we goud hadden kunnen halen, als we die wedstrijd hadden gewonnen...'

Video