Coupet: 'Benzema mag wel eens wat vaker lachen'
Waar eerder bondscoach Raymond Domenech het moest ontgelden, doet Grégory Coupet nu een boekje open over de jonge spelers van Olympique Lyon. Hun gedrag was voor de 35-jarige doelman reden naar Atlético Madrid te vertrekken.
© Pro Shots

'Ik merkte op het laatst dat ik niets meer gemeen had met de jonge spelers', aldus Coupet in Lyon Magazine. 'Ik herkende mijzelf niet in de jonge generatie en daar kon ik steeds moeilijker mee omgaan. Opeens bedacht ik me dat het beter was naar het buitenland te vertrekken. Daar zou ik vanwege de taalbarrière veel minder met jonge jongens te maken krijgen.'
Coupet ergerde zich in Lyon vooral aan de gemakzucht van zijn jonge ploeggenoten. 'Ze betaalden zonder problemen duizend euro boete omdat ze te laat op de training verschenen. Ik zou dat nooit aan mijn moeder durven vertellen. Ik heb nooit de confrontatie gezocht, maar inwendig kookte ik van woede.'
De doelman, die in Lyon twaalf jaar het doel verdedigde, noemt Karim Benzema (foto onder) als voorbeeld van de jonge generatie profvoetballers. 'Karim is een buitengewone voetballer met een grote toekomst, maar hij wordt al op jonge leeftijd de hemel in geprezen. Hij is zich anders gaan gedragen door alle aandacht en het grote geld. Als ik zijn begeleider was, zou ik hem aanspreken op zijn houding. Je ziet hem nooit lachen op de foto, altijd maar die boze blik. Dat vind ik jammer, want ik ken hem als een aardige jongen.' 







