Colo-Colo-fans tien wedstrijden niet welkom na dodelijk ongeval

Praat mee!

Colo-Colo is door de CONMEBOL bestraft na de tragische dood van twee fans voorafgaand aan de Copa Libertadores-wedstrijd tegen Fortaleza. Liefst tien wedstrijden is er geen bezoek van Colo-Colo-fans toegestaan.

© Pro Shots

Colo-Colo-fans tien wedstrijden niet welkom na dodelijk ongeval

Afgelopen half april werd de voetbalwereld opgeschrikt door het voorval in Zuid-Amerika. Nadat honderden fans van Colo-Colo die geen kaartje hadden voor het duel met Fortaleza het stadion bestormden, kwamen twee fans (13 en 18 jaar oud, red.) om het leven. Daar wordt de club van Arturo Vidal nu mede verantwoordelijk voor gehouden.

De Zuid-Amerikaanse voetbalbond heeft Colo-Colo een sanctie opgelegd waarbij tien wedstrijden geen fans van de club welkom zijn. Het gaat om de eerstevolgende vijf thuiswedstrijden en uitwedstrijden. Ook moeten de Chilenen een boete van 80.000 euro betalen.

Colo-Colo strijdt met Fortaleza (Brazilië), Racing (Argentinië) en Atlético Bucaramanga (Colombia) in Groep E van de Copa Libertadores. In de Chileens competitie staat de club uit Santiago momenteel op de tiende positie.

Video