Chaos bij Sheffield Wednesday: na transferverbod nu ook geen trainer
De aanhoudende crisis bij Sheffield Wednesday heeft dinsdag geleid tot het vertrek van manager Danny Röhl. De Duitse trainer heeft twee weken voor de start van het seizoen zijn contract ingeleverd.
© Pro Shots

De toekomst van Röhl bij The Owls was al langer omgeven door twijfels. Eerder deze zomer kwam de 36-jarige oefenmeester aanvankelijk niet opdagen op de training, om vervolgens toch weer wel de leiding te nemen over de spelersgroep. Het had er ook alle schijn van dat de voormalige assistent van Hansi Flick aan het roer zou staan tijdens het nieuwe seizoen in het Championship, maar dinsdag is hij toch opgestapt.
Volgens Engelse media heeft het alles te maken met de chaotische situatie waarin Sheffield Wednesday al maanden verkeert. De viervoudig kampioen van Engeland heeft een transferverbod gekregen, omdat de spelers moesten wachten op de salarissen van mei en juni. Of die van juli worden betaald is nog afwachten. Eigenaar Dejphon Chansiri probeert al enige tijd om de club te verkopen, maar nog zonder succes.
De Engelse spelersvakbond (PFA) sprak begin deze maand nog schande van de situatie op Hillsborough en ook Röhl keerde eigenaar Chansiri aan het begin van de voorbereiding de rug toe. Nu gaat hij definitief op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ook vier leden van de technische staf zijn in zijn kielzog vertrokken. De Deen Henrik Pedersen, tot voor kort assistent van Röhl, neemt het stokje volgens regionale media waarschijnlijk over.
Sheffield Wednesday was in de jaren negentig nog een vast gezicht in de Premier League met Nederlandse spelers als Regi Blinker, Wim Jonk, Gerald Sibon en Orlando Trustfull. Na de degradatie in 2000 keerde de roemruchte club niet meer terug op het hoogste niveau en degradeerde zelfs al twee keer naar de League One. Onder Röhl handhaafde het zich de afgelopen twee seizoenen wel in het Championship.






