Chagrijn en boosheid bij Ajax na harde tik

Update: 10 mei 2026 om 19:40
101Reacties

Oscar García baalt als een stekker van de nederlaag tegen FC Utrecht. De Ajax-trainer had er voor de wedstrijd nog zo op gehamerd hoe sterk Utrecht in standaardsituaties is.

© Pro Shots

Chagrijn en boosheid bij Ajax na harde tik

Utrecht scoorde daar twee keer uit. 'Dit is zeker teleurstellend. We hebben een goede eerste helft gespeeld, maar het is waardeloos als je niet scoort', zei García bij ESPN. 'We hebben drie of vier goede kansen gemist in de eerste helft. Zij scoorden twee keer uit standaardsituaties en ook nog in de laatste minuut. We wilden geen onnodige overtredingen maken omdat we wisten dat zij sterk zijn in standaardsituaties. Als je op hoog niveau wilt spelen, kun je dit soort fouten niet maken. Het is wat het is.'

Dat Ajax niet kon winnen, had volgens García niets te maken met vermoeidheid. 'Deze wedstrijd was niet zoals tegen NAC Breda, waarin we 45 minuten niet op volle intensiteit hebben gespeeld. In het strafschopgebied waren we niet dodelijk genoeg, dat was het probleem.'

Met nog één duel te gaan kán Ajax zich nog direct plaatsen voor Europees voetbal, maar de Amsterdammers hebben het niet in eigen hand. 'Ze spelen voor Ajax en moeten tot het laatste moment vechten. We hebben twee opties: huilen of opstaan en nog harder werken dan in deze wedstrijd. We hebben het niet in eigen hand, maar zullen tot het laatste moment alles geven.'