Carrick belooft snel nieuws over toekomst bij Manchester United

Update: 15 mei 2026 om 17:43
Praat mee!

Michael Carrick heeft vrijdag beloofd dat er spoedig een update zal komen over zijn toekomst als manager van Manchester United. De Engelsman doet het uitstekend op Old Trafford en lijkt te mogen blijven. De goede resultaten zorgen voor trots bij Carrick.

© Pro Shots

Carrick belooft snel nieuws over toekomst bij Manchester United

De geruchten dat Carrick mag aanblijven als manager van Manchester United, worden steeds hardnekkiger. En dus ontkwam hij ook niet aan vragen over zijn toekomst, in aanloop naar het duel met Nottingham Forest. Dat nam hij de journalisten dan ook niet kwalijk. 'Maar ik kan er niet zo veel over zeggen. De situatie is duidelijk voor iedereen en er verandert niet zoveel. Over mijn toekomst zal zeer binnenkort besloten worden. We hebben allemaal altijd geweten dat dat richting het einde van het seizoen een keer zou gebeuren. Als het al niet pas ná het seizoen gebeurt.'

'Er is niets veranderd. Dat is hoe het is. Maar er zal snel meer duidelijkheid komen', hulde hij zich nog even in nevelen.

Het einde van het seizoen nadert met rasse schreden en zondag staat alvast de laatste thuiswedstrijd op de rol. Na afloop zal de manager de aanwezigen op Old Trafford toespreken, beloofde hij alvast. 'Ik denk dat dat belangrijk is, ongeacht de situatie. De supporters maken zo'n groot onderdeel uit van deze club. Ik wil ze bedanken voor het seizoen en hun support. In het bijzonder de laatste vier maanden voor mij persoonlijk.'

'Ongeacht mijn toekomst wil ik ze bedanken voor wat we samen hebben doorgemaakt. Die connectie hebben de spelers ook gevoeld en het is belangrijk dat we dat hebben. Daarom wil ik ze graag bedanken.'

De fans zullen op hun beurt Carrick ook willen bedanken. De manager leidde de getroebleerde topclub terug naar de Champions League, voor het eerst in drie seizoenen. Dat betekent ook voor de voormalig middenvelder zelf een hoop. 'Het is een heel speciale voetbalclub. Ik ben immens trots dat we ons terug hebben kunnen knokken en dat ik daar een onderdeel van heb kunnen uitmaken.'

'Als supporter en oud-speler, die zoveel om deze club geeft, was het belangrijk voor mij om de club te kunnen helpen en de weg vooruit weer in te zetten. Terugkeren in de Champions League is een grote stap. We zijn blij met het werk dat we hebben gedaan tot nu toe.'

Maar eerst: Nottingham Forest-thuis. De Mancunians moeten het mogelijk doen zonder spits Benjamin Sesko. 'Hij is geen vanzelfsprekendheid. Hij is niet helemaal honderd procent. Verder zijn we oké', verklaarde hij. Manchester United mist alleen de langdurig geblesseerde Matthijs de Ligt. De centrumverdediger werd vrijdag geopereerd aan zijn rugblessure en mist daardoor ook het aankomende WK.