Buijs gaat zichzelf niet veranderen voor stap hogerop: 'Dan niet'

30Reacties

Danny Buijs heeft totaal geen spijt van zijn uitspraken richting scheidsrechter Danny Makkelie na de nederlaag van zijn ploeg Fortuna Sittard bij FC Twente. Bovendien wil de 43-jarige trainer zichzelf niet veranderen om ooit een stap hogerop te maken.

© Pro Shots

Buijs heeft geen spijt van uitspraken richting Makkelie: 'Zo voel ik me'

'Misschien is het goed voor hem om weer eens naar de sauna te gaan. Ik betaal zijn dagkaart. Laat het even van je afglijden', was een deel van zijn reactie na de wedstrijd. In het ESPN-programma Goedemorgen Eredivisie gaf Buijs aan geen spijt te hebben van dat interview. 'Dat is gewoon een beetje humor toch?'

Buijs benadrukte dat het hem niet zozeer gaat om de beslissing (om FC Twente een strafschop te geven, red.), maar om de reactie van Makkelie achteraf. 'Iedereen maakt fouten. Ik heb ook wel eens een slechte dag. Ik vraag hem in alle rust wat hij vond nadat hij het nog eens had teruggekeken. Als je dan heel krampachtig gaat vasthouden dat je de juiste beslissing hebt gemaakt...'

Klik op de tekst boven de video om het penaltymoment op X te bekijken:

Stap hogerop?
Volgens Buijs zit het probleem niet alleen bij Makkelie. 'Er lijkt echt een bepaalde druk te zijn. Als je ziet wat er dit weekend weer allemaal gebeurt op het gebied van scheidsrechters, dan denk je: wat gebeurt er allemaal? We moeten wel achterhalen waar het probleem zit, want we weten gewoon niet waar we aan toe zijn.'

Aan tafel werd aan Buijs de vraag gesteld of zijn 'emotionele' reacties op bijvoorbeeld scheidsrechters ervoor zorgen dat hij geen kans krijgt bij een grotere club. 'Als mensen mij daarop willen afrekenen, dan hoeft het voor mij niet', was hij duidelijk. 'Ik zit goed in mijn vel en doe het op mijn manier. Ik probeer mezelf te ontwikkelen. Als anderen mij dan een etiket willen opplakken, even goede vrienden.'