Brobbey baalt van kansen missend Ajax: 'We speelden een goede pot'

13Reacties

Volgens Brian Brobbey moet Ajax het zich vooral zelf kwalijk nemen dat het donderdagavond van Lazio verloor in de Europa League. De spits vond dat zijn ploeg een sterke pot speelde, maar de kansen niet afmaakte.

© Pro Shots

Brobbey baalt van kansen missend Ajax: 'We speelden een goede pot'

'Als je de kansen niet afmaakt, dan wordt het wel lastig tegen een Italiaanse ploeg', begon Brobbey bij Ziggo Sport. Zelf liet hij ook meerdere opgelegde kansen onbenut. 'Ik denk dat we vandaag gewoon een hele goede pot hebben gespeeld. Dat we niet hebben gewonnen is jammer, maar dat komt vooral door de kansen die we hebben gemist.'

Wat ging er volgens Brobbey dan zo goed bij Ajax? 'Ik vond ons goed in de combinatie en volgens mij ging het druk zetten wel aardig. Jammer dat we niet hebben gewonnen', concludeerde de aanvaller, die vervolgens zijn beelden van een gemiste kopkans analyseerde. 'Ja die moet er gewoon in. Meer kan ik niet zeggen eerlijk gezegd. De timing is niet goed, voor mijn gevoel komt de bal net iets te hoog. Hij moet gewoon hangen.'

Net als Brobbey sloeg ook Jordan Henderson een positieve toon aan in zijn interview. Op de teksten van laatstgenoemde reageerde Wesley Sneijder ook al. De analyticus betwijfelde of de spelers elkaar in de kleedkamer wel op hun plaats zetten. 'Net in de kleedkamer was het wel stil eerlijk gezegd, omdat we hebben verloren. Geen goed gevoel op dit moment, maar zondag weer een wedstrijd. We moeten doorpakken', besloot Brobbey.

Alles over Ajax op VI PRO