Brentford bevestigt komst Milambo: 'Hij kan echt heel goed worden'
Brentford heeft de komst van Antoni Milambo bevestigd. De twintigjarige middenvelder tekent voor vijf jaar bij de Premier League-club. Zo komt er na elf jaar een einde aan het verblijf van de twintigjarige middenvelder bij Feyenoord.
© Pro Shots

Brentford bereikte een akkoord met Feyenoord over een transfersom van twintig miljoen euro, plus vijf miljoen aan haalbare bonussen en een doorverkooppercentage. Daardoor kon Milambo zijn overstap naar de Premier League gaan afronden.
'We zijn dolenthousiast met de komst van Milambo', vertelt technisch directeur Lee Dykes op de clubsite. 'We hebben Antoni al een aantal jaar gevolgd en hebben goed gekeken hoe hij zich heeft ontwikkeld in het eerste elftal van Feyenoord. We hebben er vertrouwen in dat hij een hele waardevolle speler zal worden in de Premier League. Hij heeft de potentie om hier in Engeland echt heel goed te worden.'
Ook trainer Keith Andrews is blij met de aanwinst. 'Ik hou van de manier hoe hij de bal opdrijft. Hij heeft de kwaliteit om een mannetje te passeren en is een dreiging voor het doel. Hij zal de middenvelders die we al hebben goed aanvullen. Nu moeten we hem nog laten wennen aan de het ritme en de intensiteit van de Premier League. Ik kijk er enorm naar uit om met hem te werken.'
Voor Feyenoord is de deal van Milambo al de tweede van deze zomer met een club uit de Engelse elite-afdeling. Quilindschy Hartman werd donderdag gepresenteerd door Burnley. Vorig jaar werd Mats Wieffer aan Brighton & Hove Albion verkocht.
Milambo komt bij Brentford met verdediger Sepp van den Berg één landgenoot tegen. Doelman Mark Flekken verliet The Bees voor het Bayer Leverkusen van Erik ten Hag. Manager Thomas Frank werd aangesteld bij Tottenham Hotspur.







