Braziliaanse afpakker gele kaart lang op strafbank
Botafogo-verdediger André Luis baarde twee weken geleden opzien maar moet zijn opmerkelijke kaartenactie bekopen met een flinke schorsing.
© Pro Shots

In de tweede kwartfinale van de strijd om de Copa Sudamericana werd zijn frustratie over de naderende uitschakeling door het Argentijnse Estudiantes André Luis te veel. Op onorthodoxe wijze maakte hij zijn ongenoegen kenbaar over het optreden van scheidsrechter Carlos Chandía.
De verdediger van Botafogo pakte de gele kaart uit de handen van de scheidsrechter en toonde die demonstratief aan de man in het zwart voordat hij de prent teruggaf. De Chileense arbiter was minder gecharmeerd van de actie en stuurde André Luis met een rode kaart van het veld.
De Zuid-Amerikaanse bond kon er evenmin de lol van inzien. De CONMEBOL schorste hem voor zes wedstrijden voor alle internationale wedstrijden die de clubs onder auspiciën van de bond komend seizoen spelen.





