Boze De Boer: 'Negen spelers bleven onder hun niveau'
Ajax-trainer Frank de Boer baalt van de instelling die zijn ploeg in de eerste helft had tegen Real Madrid voor de Champions League (4-1). Volgens de oefenmeester speelde een aantal spelers niet zoals van hen werd verwacht.
© Pro Shots

'Ik was verschrikkelijk boos tijdens de rust', zei De Boer. 'Ik vond dat negen spelers onder hun normale niveau zaten. Alleen Vermeer en Hoesen leverden een voldoende af. Daar ben ik teleurgesteld over, dan mag je van geluk spreken dat je met 2-0 achterstaat.'
'In de rust hebben we gesproken over meer lef tonen, gelukkig maakten we de eretreffer', vervolgde de Amsterdamse trainer. 'De tweede helft was een stuk beter, maar in dit soort wedstrijden verwacht je dat je je eigen niveau haalt. Vandaag blijkt de wisselvalligheid van de groep, we zullen daarom meer van dit soort wedstrijden moeten spelen.'
Ajax heeft zich wel geplaatst voor de Europa League. De finale van dat toernooi wordt op 15 mei gespeeld in de Amsterdam Arena. De Boer is ambitieus: 'De eindstrijd is ver, maar wel in zicht. De eindstrijd is op mijn verjaardag, dus ik weet een mooi cadeau. Ik zal zeker Jürgen Klopp (trainer Dortmund, dat van City won met 1-0 en Ajax hielp, red.) nog even een bedanksmsje sturen.'
Alle gebruikte foto's op VI.nl zijn afkomstig van VI Images.





