Bosz ziet duel met Bayer Leverkusen als norm voor zijn spelers
PSV pakte woensdagavond het eerste punt van de Champions League-campagne in de uitwedstrijd tegen Bayer Leverkusen, trainer Peter Bosz had het gevoel dat er meer in zat tegen de Duitsers. Dat had ook te maken met de instelling van zijn team.
© Pro Shots

Bosz was namelijk tevreden met wat hij zag tijdens het 1-1 gelijkspel. 'Zij hebben kansen gehad, maar het is ook een goede ploeg. Er wordt een mooie goal van ons afgekeurd, dat was jammer. Anders kom je helemaal lekker in de wedstrijd. Je komt ongelukkig achter, toch hou je dan de kop omhoog en we maken een geweldige goal. Aan het einde van de wedstrijd dacht ik dat er meer in zat. Al met al vind ik dat de jongens het heel goed hebben gedaan', analyseerde hij bij Ziggo Sport.
Het biedt PSV perspectief, aldus de coach. 'Ik heb nu een ploeg gezien, als je met deze instelling en deze strijd speelt, zo moeten we ook in de competitie spelen. Het is een kwestie van doen. Ze kunnen het, anders vraag ik het niet van ze. Maar nu heb je gezien dat ze het kunnen.'
Aan het einde van de wedstrijd kwamen de uitfans nog met een mooi gebaar richting Malik Tillman, die afglopen zomer PSV verruilde voor Leverkusen. De Amerikaan werd toegezongen en kreeg applaus. 'Prachtig, en terecht', oordeelde Bosz. 'Malik heeft heel veel betekend voor PSV in de twee jaar dat hij hier zat, mooi dat hij dit dan te horen krijgt.'
PSV kan met een vernieuwd perspectief toewerken richting de competitiewedstrijden tegen PEC Zwolle en Go Ahead Eagles, daarna is Napoli de derde Europese tegenstander van het seizoen.






