Bosz zag problemen aankomen: 'Alles wat ik voorspeld heb, is uitgekomen'
Dat Olympique Lyon het seizoen zo goed als zeker besluit zonder Europees ticket komt voor trainer Peter Bosz niet als een grote verrassing. In een interview in VI legt de Nederlandse coach uit waarom.
© Pro Shots

In Frankrijk wordt Lyon gezien als een van de ploegen met het sterkste spelersmateriaal. Ook van oudsher zijn de verwachtingen hoog. De prestaties onder Bosz vallen in dat licht tegen.
Maar er is ook een andere kant, stelt Bosz. 'Een heleboel mensen kennen niet de situatie zoals ik die ken bij de club. Ik werk iedere dag met die jongens. Al vrij snel toen ik hier was, heb ik die situatie ingeschat. Dat heb ik doorgegeven aan de clubleiding. Dus die weten hoe ik erover denk en die zien dat zelf ook in. Dat alles wat ik aan het begin van het seizoen voorspeld heb, is uitgekomen. Dus zij weten ook wat dit elftal nog nodig heeft.'
Volgens Bosz kan Lyon op termijn wel degelijk weer gaan meedoen om de prijzen. Wat daarvoor nodig is? 'Dat bespreek ik met hen. Dan praat je over de spelersgroep en zaken om het voetbal heen. Wat deze selectie nodig heeft om weer bovenin mee te gaan draaien. Dat kan, en dat kan ook op korte termijn gerealiseerd worden. Maar dat heeft wel even tijd nodig. Nogmaals: de dingen die ik na twee maanden voorspel heb, zijn gaandeweg uitgekomen.'
Lees op VI PRO het hele interview met Peter Bosz.







