Bosz legt uit waarom hij deze titel meer koestert dan de vorige

6Reacties

Het winnen van zijn tweede landstitel als trainer van PSV geeft Peter Bosz ontzettend veel voldoening. De succescoach werd tijdens zijn persconferentie na het winnen van het kampioenschap gevraagd dit succes te vergelijken met het vorige. 'Dit seizoen is echt een gevecht geweest.'

© Pro Shots

Bosz legt uit waarom hij deze titel meer koestert dan de vorige

Bosz twijfelde geen moment toen hem gevraagd werd welke van de twee landstitels de meeste waarde voor hem heeft. 'Deze. Dat meen ik echt', reageerde hij direct. Bosz legde uit waarom: 'Ik ben al lang trainer en ik heb weinig seizoenen gehad waarin ik het zo makkelijk heb gehad als in het vorige seizoen. Als je wint, dan kom je op De Herdgang, pak je je koffie en is iedereen blij. Iedereen is dan tevreden. Maar dit seizoen niet, hè.'

Bosz dacht terug aan de hobbels die hij tegenkwam in de felle titelstrijd met Ajax, dat uiteindelijk één punt minder had dan de Eindhovenaren. 'Dit seizoen hebben we er hard aan moeten trekken en hebben we gevechten moeten voeren met spelers en staf. Dit seizoen is echt een gevecht geweest. Voor mij persoonlijk geeft deze meer voldoening dan die van vorig jaar', aldus de trainer.

De Jong
Luuk de Jong zat aan de zijde van de trainer en sloot zich aan bij diens woorden. 'We hebben zware tijden gehad met elkaar en er zijn harde woorden gesproken. Dat moet ook. Je wilt zo snel mogelijk uit die moeilijke periode komen, maar het duurde en duurde maar', refereerde hij aan de grote dip in de periode na de winterbreak. 'Je dacht bij jezelf: het zal toch niet dat wij met zo'n team het niet gaan worden. Dan is het specialer dan vorig seizoen als je het uiteindelijk haalt. Dat je gewoon door bent blijven gaan met waar je in gelooft als spelers en staf', vertelde de captain, die zondagmiddag zelf de belangrijke 1-2 maakte uit tegen Sparta.