'Boosheid bij Arsenal-werknemers om hoge prijzen CL-finale'

Update: 14 mei 2026 om 12:48
32Reacties

Arsenal is dicht bij de landstitel in Engeland en staat voor het eerst sinds 2006 in de finale van de Champions League. Het sentiment rondom de club uit Noord-Londen is dus goed zou je denken, maar binnen de club heerst er onenigheid over de finale in Boedapest

© Pro Shots

'Boosheid bij Arsenal-werknemers om hoge prijzen CL-finale'

Niet lang na de gewonnen halve finale tegen Bayern München communiceerde Paris Saint-Germain dat alle werknemers gratis naar Boedapest mochten komen voor de Champions League-finale. De club uit de Franse hoofdstad deed dit vorig jaar ook. Toen werd er gewonnen van Inter (5-0). 

Bij Arsenal gaat het er anders aan toen. Volgens The Telegraph hebben werknemers van The Gunners te horen gekregen dat het bijna duizend euro per persoon gaat kosten om de eerste CL-finale in twintig jaar bij te wonen. Dat is tegen het zere been van enkele personeelsleden. 

De hoge prijs zou komen doordat Arsenal werkt met een derde partij, die ervoor zorgt dat iedereen naar de Hongaarse hoofdstad kan afreizen. De club zou zelf niet verantwoordelijk zijn voor het hoge bedrag, maar verantwoordelijken voor de werknemers zouden meegenomen zijn in de gesprekken over de reis. 

Timber
Het is voor Arsenal te hopen dat Jurriën Timber op tijd fit is om de finale op 30 mei mee te kunnen doen. De Nederlandse verdediger staat al twee maanden aan de kant bij de club uit de Engelse hoofdstad, maar manager Mikel Arteta kwam donderdag met een hoopvolle update over de oud-Ajacied.