Boel en Go Ahead in goed overleg uit elkaar: 'Nieuwe fase aangebroken'
Go Ahead Eagles heeft het vertrek van Melvin Boel bevestigd. Bronnen hadden het nieuws eerder al aan VI gemeld. De 39-jarige oefenmeester lag nog twee seizoenen vast in Deventer, maar de relatie tussen Boel en de clubleiding is na de evaluatie van het Eredivisie-seizoen bekoeld geraakt. Toch spreekt de club van een vertrek 'in goed overleg'.
© Pro Shots

Algemeen directeur Jan Willem van Dop gaf tekst en uitleg op de site van de club. 'Sinds zijn komst heeft Melvin een waardevolle bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Go Ahead Eagles. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld in de verdere professionalisering van de club. Daardoor is dit voor ons geen eenvoudige beslissing.'
'Melvin heeft zich vanaf dag één met volledige overtuiging ingezet voor de ontwikkeling van zowel spelers als staf. Mede dankzij zijn inspanningen hebben we afgelopen seizoen historische successen mogen beleven. Tegelijkertijd zijn we tot de conclusie gekomen dat voor zowel de club als Melvin een nieuwe fase is aangebroken.'
Waarom moet Boel dan vertrekken? 'Soms vraagt de verdere ontwikkeling van een organisatie om een andere koers, hoe lastig die keuze ook is. Hoewel de behaalde resultaten naar tevredenheid zijn, is gebleken dat de samenwerking uiteindelijk niet volledig aansloot bij de verwachtingen die beide partijen vooraf hadden. Dat neemt niets weg van het respect en de waardering die wij voor Melvin hebben.'






