Blessuregolf blijft Duitsland teisteren: nieuwe domper in aanloop naar Oranje

9Reacties

Julian Nagelsmann zag zijn ziekenboeg vrijdagavond verder volstromen. Weliswaar won Die Mannschaft op bezoek bij Bosnië en Herzegovina, maar de bondscoach raakte wederom spelers kwijt door blessures. Dat bevestigde de Duitser zelf na afloop van de zege (1-2).

© Pro Shots

Blessuregolf blijft Duitsland teisteren: nieuwe domper in aanloop naar Oranje

Het was al puzzelen geblazen voor Nagelsmann, die Marc-André ter Stegen, Jamal Musiala, Niclas Füllkrug en Kai Havertz, Benjamin Henrichs, David Raum en Robin Koch al moest missen. Vlak voor de aftrap van het Nations League-duel in Bosnië voegde Aleksandar Pavlovic zich daar ook bij. De middenvelder van Bayern München zou zijn basisdebuut maken, maar viel in de warming-up weg.

Pavlovic blijft bij de selectie, maar zijn inzetbaarheid tegen Oranje is zeer twijfelachtig, bevestigde Nagelsmann. Daar houdt het niet bij op, want ook Chris Führich voegt zich toe aan de ziekenboeg. De aanvaller van VfB Stuttgart kwam pas in de 82ste minuut binnen de lijnen, maar de invaller viel meteen weer weg. 'Een spierscheuring', aldus Nagelsmann.

Oranje treft maandagavond sowieso een uitgekleed Duitsland. Doelman Alexander Nübel en Tim Kleindienst maakten in Bosnië en Herzegovina hun debuut als basisspeler. Tóch won de koploper van de groep in de Nations League, dankzij twee treffers van Deniz Undav.