Bijlow blij met keuze Van Persie: 'Altijd mijn kwaliteiten laten zien'

10Reacties

Justin Bijlow (27) is weer de eerste doelman van Feyenoord. Na een seizoen in de schaduw te hebben gestaan van Timon Wellenreuther heeft trainer Robin van Persie de hiërarchie onder de lat hersteld. En de Rotterdammer zit dan ook goed in zijn vel.

© Pro Shots

Bijlow blij met keuze Van Persie: 'Altijd mijn kwaliteiten laten zien'

'Het is natuurlijk fijn', reageerde Bijlow bij ESPN over de keuze van zijn oefenmeester. 'Een mooi begin van het seizoen. Waar het aan ligt, weet ik niet. Ik heb altijd mijn kwaliteiten laten zien, denk ik. Daar heeft de trainer die keuze gemaakt. Maar ik ben altijd eerste keeper geweest, behalve vorig jaar. In dat opzicht verandert er voor mij niet veel.'

Bijlow is sowieso fan van de werkwijze van Van Persie. 'De trainer brengt heel veel energie en heeft goede ideeën. Hij betrekt de keepers er heel erg bij. Niet alleen bij het voetballen, maar ook bij het drukzetten. Wij moeten meebewegen, voor als de bal eroverheen valt. Het is dus niet constant gericht op de spelers. Dat is voor iedereen fijn, zo is het duidelijk wie wat moet doen.'

De doelman is al sinds medio 2017 betrokken bij het eerste elftal van Feyenoord en zag veel spelers komen en gaan. Toch is deze zomer mogelijk de meest hectische, gaf Bijlow aan. 'Dit is een van de gekste transferzomers die ik heb meegemaakt. Zeker ook met wat er rondom Dávid Hancko is gebeurd. Voor hem is het een achtbaan geweest. We hebben er verder goede voetballers bij, die zeker een meerwaarde zijn voor Feyenoord. Ik merk het aan de trainingen hoe fanatiek we werken. Er staat een heel goed team.'