Beukema hoopt zich in Oranje te spelen: 'Ik voel dat ik nog beter ga worden'

5Reacties
Journalist VI

Sam Beukema wordt nadrukkelijk gevolgd door mensen rond het Nederlands elftal. Tot een selectie kwam het echter niet. Nog niet, want spelen voor het nationale elftal is een persoonlijk doel voor de verdediger van Bologna.

© Pro Shots

Beukema hoopt zich in Oranje te spelen: 'Ik voel dat ik nog beter ga worden'

Dat Beukema aan Oranje wordt gelinkt, is logisch. Niet alleen door zijn spel in de Champions League, maar ook door zijn statistieken in vergelijking met andere centrale verdedigers van het Nederlands elftal. 'Ik ben 26 jaar en in principe komen de beste jaren er nog aan, zeggen ze toch altijd, haha. Iedere Nederlandse speler wil voor Oranje voetballen', zegt Beukema.

De Deventenaar denkt ook dat een uitverkiezing in de toekomst haalbaar is. 'Ik voel dat er nog rek in mij zit. Ik ga nog meer stappen zetten, dat weet ik gewoon. Misschien heb ik nog een stap naar een andere club nodig, wellicht ook niet, maar ik voel dat ik nog beter ga worden. Het Nederlands elftal is een doel en ik denk dat ik op de goede weg ben.'

Voor de plekken centraal achterin heeft bondscoach Ronald Koeman smaken genoeg. Daarvan is Beukema zich bewust. 'Ik ben realistisch en ik snap ook dat ik er nog niet bij zit, maar ik doe er alles aan om dichterbij te komen. Als ik me doorontwikkel en een nog hoger niveau haal en vasthoud, heb ik er zelf in elk geval alle vertrouwen in.'

VI ging op bezoek bij Bologna en sprak uitgebreid met Sam Beukema. Het hele verhaal lees je op VI PRO.