Beslissende Eagles-penaltynemer dolgelukkig: 'Mooiste bal uit mijn carrière'
Julius Dirksen kwam in de allerlaatste minuut van de verlenging in het veld en raakte nog geen bal, maar schoot wél de beslissende penalty binnen voor Go Ahead Eagles om de KNVB-beker te winnen. 'De mooiste bal uit mijn carrière.'
© Pro Shots

'Ik heb eigenlijk nog nooit een penalty genomen', begon Dirksen voor de camera van ESPN. 'Ik heb afgelopen week op de training wel veel geoefend, en daarmee heb ik de trainer overtuigd, denk ik. Gerrit (Nauber, red.) zat er al even doorheen, en toen vroeg de trainer of ik klaar was om een penalty te nemen. We hebben hiermee geschiedenis geschreven', besloot de invaller.
Milan Smit
Milan Smit is een van de verrassingen van dit seizoen bij de bekerwinnaar. Na de blessure van sterkhouder Jakob Breum en het vertrek van Oliver Edvardsen naar Ajax werd hij een vaste basisklant, en ook in de bekerfinale tegen AZ was hij opnieuw belangrijk.
'Ik was helemaal leeg aan het eind. Ik denk dat ik wel twaalf keer kramp heb gehad', begon Smit. De 22-jarige spits stond bij Cambuur al bekend als een echte penaltykiller en wilde daarom graag blijven staan voor de strafschoppenserie. 'Eigenlijk kon ik niet meer, maar ik zei dat ik wel doorging. Ik was misschien een beetje aan het jokken, maar ik wilde heel graag die penalty nemen.'
Lees hier de tactische analyse van de bekerfinale






