Berlusconi: 'Ik bepaal al 18 jaar de opstelling'
Niets menselijks is Silvio Berlusconi vreemd. Nu AC Milan indruk maakt als soevereine koploper van de Italiaanse Serie A en in de Champions League als houder weer een van de favorieten is, wil de voorzitter er zeker van zijn dat de glans van het succes zeker ook op hem afstraalt.
© Pro Shots

'Vanmorgen kreeg ik een sportblad onder ogen dat het had over het Milan van Sacchi, Zaccheroni en Ancelotti, maar met geen woord repte over dat van Berlusconi. En dat terwijl ík al achttien jaar de opstelling bepaal, de regels opstel en de spelers koop. Het lijkt wel alsof ik niet besta', klaagde de schatrijke premier van Italië hardop.
Bijna vier weken geleden eiste Berlusconi ook al alle eer op. Na de derby tegen Inter, waarin Milan met 3-2 won na een 2-0 achterstand, verplichtte hij coach Ancelotti voortaan altijd met twee spitsen te spelen. Op die manier scoorde Milan er namelijk drie tegen Inter en boekte het in het verleden zijn grootste successen.
Toeval of niet, Ancelotti stelde in de vijf wedstrijden die volgden telkens twee van zijn drie beschikbare aanvallers op. Het leverde de rossoneri vier overwinningen en één gelijkspel op. Waardoor de voorsprong in de Serie A groeide tot zeven punten en Milan zich eenvoudig plaatste voor de kwartfinale van de Champions League.
Bij de publicatie van een boek met interviews met Berlusconi verklapte de mediatycoon eerder al dat hij er voor een groot deel verantwoordelijk voor was dat Milan de Champions League won ten koste van Juventus. Berlusconi had Ancelotti namelijk ingefluisterd welke spelers en welke speelwijze hij moest gebruiken.





