Berghuis wil weersomstandigheden niet als excuus gebruiken
De slotfase van de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Ajax had veel weg van een waterballet, maar Steven Berghuis wilde de staat van het veld niet als excuus gebruiken voor het puntenverlies van zondag.
© Pro Shots

'Het slotoffensief bleef een beetje uit door het weer natuurlijk. Beide teams hadden het daar ongelooflijk moeilijk mee. Dat was jammer, maar daar kunnen we het natuurlijk niet op gooien, dat lijkt me geen excuus.'
Berghuis ziet zelf ook dat het niet zover had moeten komen. 'Ik ben ongelooflijk teleurgesteld. De spelers en elke staf hebben er alles aan gedaan, maar we komen gewoon tekort, dat was vandaag ook het geval. Dan moet je NEC feliciteren met een geweldig seizoen, die zijn gewoon verdiend derde geworden en ook FC Twente moeten we feliciteren.'
Ajax moet nu de play-offs in om zich te plaatsen voor de Conference League. De kans bestaat dat de Amsterdammers voor het eerst in zestig jaar helemaal geen Europees voetbal gaan spelen. 'We gaan gewoon onze rug rechten, dat moet gebeuren.'
Ajax speelt donderdag in Volendam tegen FC Groningen.






