Berghuis: 'We zijn nog niet waar we willen zijn'

5Reacties

Ajax rekende zondagmiddag ondanks een groot overwicht moeizaam af met hekkensluiter Heracles Almelo. Steven Berghuis, die de aanvoerdersband droeg omdat Davy Klaassen op de bank begon, nam het openingsdoelpunt van de wedstrijd voor zijn rekening.

© Pro Shots

Berghuis: 'We zijn nog niet waar we willen zijn'

Berghuis sprak over 'goede momenten en minder goede momenten' voor de camera van ESPN. 'Gelukkig trekken we 'm over de streep. Ik denk dat we redelijk tot goed begonnen. Dan moet je gewoon de 1-0 maken en dat deden we.'

'Uiteindelijk hoop je zo snel mogelijk de 2-0 te maken waardoor er misschien wat geloof bij Heracles afneemt', ging Berghuis verder. 'We zijn nog niet waar we willen zijn. De dominantie die we hier in de Arena op de mat willen leggen tegen zulke tegenstanders, daarin zullen we moeten ontwikkelen. We hebben weinig weggegeven, dat kan je zeker als pluspunt zien.'

De routinier (33) beweerde geen voorkeur te hebben voor zijn positie. 'Het gaat om de invulling en daarin gaat het niet om mij, maar wat het beste voor Ajax is. Met een bepaalde bezetting kan het heel goed op 10. Als je het anders wil invullen, dan zou ik vanaf rechts kunnen. Als je de snelheid op de flanken wil, dan moet je me er niet neerzetten.'