Benzema: 'Tegen Spanje krijgen we veel meer ruimte'

Praat mee!

Voor Frankrijk kwam er onverwachts een einde aan een periode van bijna twee jaar zonder verlies. Aanvaller Karim Benzema kon echter na afloop tevreden constateren dat de 2-0 nederlaag tegen Zweden zonder grote gevolgen was; Les Bleus plaatste zich ondanks het verlies voor de kwartfinale van het EK.

© Pro Shots

fallback image Benzema: 'Tegen Spanje krijgen we veel meer ruimte'

'We kunnen ons troosten met de kwalificatie voor de volgende ronde', reageerde Benzema. 'Maar als we iets willen bereiken tijdens dit EK moeten we niet nog een keer zo'n wedstrijd afwerken. Ik heb het geprobeerd, heb ook kansen gekregen. Maar Zweden was erg verdedigend ingesteld.'

'Spanje is een team dat veel meer voetbalt, dan zullen we ook veel meer ruimte krijgen. Individueel haalden weinig spelers hun normale niveau, alleen doelman Hugo Lloris deed het goed. Tegen een favoriet als Spanje zal dat beter moeten, dat is een van de beste ploegen ter wereld. Het vertrouwen is er nog steeds, maar we moeten wel goed zien te herstellen van deze nederlaag.'

Frankrijk was liefst 23 wedstrijden ongeslagen tot het 2-0 verlies tegen Zweden. De laatste nederlaag leed het op 3 september 2010 tijdens het EK-kwalificatieduel met Wit-Rusland (0-1). Foto: VI Images

Video