Been: 'We moeten Willem II ook niet overschatten'

Praat mee!

Feyenoord aast nog altijd op zijn eerste uitzege van het seizoen. Zondag gaan de Rotterdammers op bezoek bij hekkensluiter Willem II, een ploeg die niet moet worden onderschat.

© Pro Shots

fallback image Been: 'We moeten Willem II ook niet overschatten'

Na de 2-1 overwinning op ADO Den Haag vorige week zou kan een nieuwe zege voor een boost zorgen voor de jonge spelersgroep van Mario Been. 'Je zal zien dat het dan voor de jongens ook een stuk makkelijker wordt om te voetballen', aldus de Feyenoord-trainer in het AD. 'Wij moeten altijd van onszelf uitgaan.'

'De kans is groot dat wij veel in balbezit zullen zijn. We moeten oppassen dat we dan niet met te veel spelers voor de bal komen, want dan ligt het gevaar voor een snelle counter op de loer. Willem II heeft met Rigters en Sheotahul veel snelheid voorin. Wij moeten ons daartegen wapenen door bij balverlies zo snel mogelijk druk te zetten.'

'De druk bij Willem II is hoog, ze zullen knokken tot de laatste minuut. Het gevaar voor onderschatting ligt bij ons op de loer, maar wij zijn helemaal niet in de positie om Willem II te onderschatten. Aan de andere kant moeten we ze ook niet overschatten. Willem II staat niet voor niets op de positie waarop het nu staat. Wij gaan met één doel naar Tilburg en dat is het pakken van de drie punten.' Foto: VI Images