Been uit kritiek op Feyenoord-beleid: 'Te veel net niet-spelers'

46Reacties

Mario Been is kritisch op het beleid van Feyenoord. In zijn ogen is de selectie van de club niet goed genoeg om mee te spelen om de bovenste plekken. Dat zei Been voor de bekerwedstrijd tegen PSV. 

© Pro Shots

Been uit kritiek op Feyenoord-beleid: 'Te veel net niet-spelers'

Feyenoord is door in de Champions League, maar is in de Eredivisie zeer wisselvallend. In de ogen van Been heeft dat te maken met de kwaliteit van de selectie. Hij denkt dat het behalen van de Champions League cruciaal is voor Feyenoord. 'Als je een kans hebt om voorronde Champions League te spelen, is dat heel belangrijk voor een club als Feyenoord. Daar moet je dan wel de selectie voor hebben, want die vind ik niet top-waardig', zei Been bij ESPN. 

'Feyenoord haalt nu twee tropische verrassingen (Oussama Targhalline (22) en Stephano Carrillo (18), red.), waarvan we nog maar moeten zien of het wat is. Ik heb wel eens gezegd dat het te makkelijk zou zijn om Sem Steijn van FC Twente te kopen. Dan ben je verzekerd van goals en assists. Ja, als hij een Mexicaans paspoort had gehad, was hij al speler van Feyenoord geweest', zei Been cynisch. 'De spelers die zijn gehaald, zijn geen directe versterkingen. Luka Ivanusec, Facundo González, Marcos Lopez: te veel spelers die het net niet zijn. Dat mag ook Dennis te Kloese zich aanrekenen.'

Marciano Vink vindt dat Feyenoord constanter moet worden in de prestaties. 'Feyenoord heeft geweldige wedstrijden gespeeld tegen bijvoorbeeld Bayern München, maar de wisselvalligheid moet eruit. En je moet zorgen dat de selectie fit is, waarbij het niet ineens in elkaar stort als Quinten Timber wegvalt. De vervangers hebben dan of tijd nodig of zijn van mindere kwaliteit.'