'Barça-deal met Spotify heeft gevolgen voor naamgeving Camp Nou'

Reacties

De nieuwe sponsordeal van Barcelona kan verstrekkende gevolgen hebben voor de naamgeving van Camp Nou. Barcelona zou op het punt staan in zee te gaan met Spotify, dat daarmee het recht verwerft om de naam van de voetbaltempel te wijzigen.

'Barça-deal met Spotify heeft gevolgen voor naamgeving Camp Nou'
© Pro Shots

De strijd om het shirtsponsorschap van Barcelona is in volle gang. De voorbije weken vielen al de namen van Binance, FTX, VeganNation en Polkadot, maar inmiddels lijkt Spotify op pole position te liggen. Het Zweedse bedrijf is volgens El Mundo Deportivo bovenmatig geïnteresseerd om komende zomer Rakuten op te volgen.

Het doorgaans betrouwbare Catalunya Ràdio gaat nog een stapje verder en heeft al enkele details naar buiten gebracht. Volgens het radiostation wordt niet alleen onderhandeld over de voorkant van het shirt, maar ook over de naam op de achterkant van het shirt (nu nog BEKO) en de titelrechten van Camp Nou. Dat betekent dat het illustere onderkomen kan worden omgedoopt tot 'Camp Nou Spotify'.

Water bij de wijn
Verder wordt gemeld dat Spotify een beduidend minder langdurige deal voor ogen heeft als Barcelona. De Catalaanse topclub zette aanvankelijk in op een contract van minimaal vijftien en maximaal dertig jaar, maar is tegen goede voorwaarden bereid water bij de wijn te doen.

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.