AZ trots op volwassenheid in Sofia: 'Onder hete omstandigheden geleverd'

6Reacties

AZ deed donderdagavond onder niet al te makkelijke omstandigheden goede zaken in de play-offs van de Conference League, zowel Peer Koopmeiners als Jordy Clasie en trainer Maarten Martens spraken na afloop van de wedstrijd over de situatie in Vasil Levski.

© Pro Shots

AZ trots op volwassenheid in Sofia: 'Onder hete omstandigheden geleverd'

'Bij opkomst hoorde je het al meteen, ik had het niet zo erg verwacht', begon Koopmeiners over de orkaan van Bulgaars geluid in het stadion van Levski Sofia. 'Je kreeg al mee dat ze zelfs van stadion gewisseld waren, dus je bent erop voorbereid.' Toch gaf het Koopmeiners ook kracht, zo stelde hij bij ESPN. 'Dat doet ook wel wat met je als sportman. We spelen een redelijk volwassen pot, het was een mooie avond.'

Clasie
Aanvoerder Clasie, die fitter en fitter wordt en bijna de gehele wedstrijd speelde, heeft ook genoten. 'Dit was weer een mooie ervaring, zoals heel veel Europese tripjes. Dit soort wedstrijden brengt wel wat extra's, qua ambiance. Ik raak er niet van onder de indruk. Het was mooi, maar ik sluit me er verder van af.'

Clasie is trots op zijn teamgenoten, die gemiddeld gezien een stuk jonger waren dan de tegenstander. 'Dit zijn wedstrijden waarin je heel volwassen moet zijn. We hebben aan de bal gedomineerd, een groot compliment aan de ploeg. Dit is een mooie uitgangspositie, maar volgende week telt ook gewoon. Lekker dat we zondag geen wedstrijd hebben, zodat we ons rustig kunnen opladen.'

Martens
Trainer Martens dan, die ook zag dat het een moeilijke wedstrijd had kunnen zijn. 'We hebben onder hete omstandigheden strijd en kwaliteit geleverd. We hebben het hoofd koel gehouden. Daardoor hebben we een heel goede uitgangspositie gecreëerd', keek de Belg alvast vooruit. Volgende week donderdag ontvangt AZ de Bulgaren in het AFAS Stadion, een gelijkspel is voldoende voor een plek in de competitiefase van de Conference League.