AZ-talent vond veelbesproken wissel overdreven: 'Iedereen maakt fouten'
De vroege wissel van Elijah Dijkstra was vorige week onderwerp van gesprek. In het thuisduel met SC Cambuur (0-1 nederlaag) mocht de rechtsback van Jong AZ gewoon weer in de basis beginnen. 'Ik vind dat alles eromheen niet had gehoeven.'
© Pro Shots

Leeroy Echteld haalde Dijkstra vorige week in de verloren uitwedstrijd tegen Jong Ajax drie minuten voor rust naar de kant. Eigenlijk wilde de trainer van Jong AZ zelfs eerder ingrijpen. 'Ik vond het overdreven', blikte de negentienjarige verdediger na de nederlaag tegen Cambuur terug bij ESPN. 'Ik had natuurlijk een fout gemaakt, maar dat kan gebeuren. Dan vind ik dat alles eromheen niet had gehoeven. Of de trainer toen beter een paar minuten had kunnen wachten? Ja. Of me gewoon laten staan. Maar het is weer goed nu, alles is geregeld en uitgesproken.'
Dijkstra zag het bewuste interview van Echteld pas na hun onderlinge gesprek. 'Dus het was accepteren en doorgaan, dat was niet heel moeilijk', vond de rechtsback. 'Dat ik er voor rust afging, was frustrerend. Ik weet wat ze van me verwachten. Als ik hier speel, moet ik laten zien wat ik kan, wat ik vorig jaar ook heb gedaan. Tegen Jong Ajax was dat te weinig. Ik maakte heel snel een fout, dat gebeurde, maar iedereen maakt fouten. Dat gebeurt ook op het hoogste niveau.'
Ook Echteld kwam aan het woord. De trainer hield zich enigszins op de vlakte. 'Hij heeft het redelijk gedaan. Ik snap dat het na zo'n week lastig is voor hem. Hij kan nog veel beter, we verwachten nog veel meer van hem.'








