AZ in Liechtensteinse hitte: 'Gewoon mijn astmapuffer gebruiken en gaan'
AZ bereidt zich momenteel voor op de wedstrijd tegen FC Vaduz in de derde voorronde van de Conference League. Dat doen de Alkmaarders in stevige weersomstandigheden. In Vaduz is het momenteel dik in de dertig graden. Denso Kasius is er niet minder gemotiveerd door.
© Pro Shots

Woensdagochtend stapte AZ op het vliegtuig richting Zuid-Duitsland, om daarna per bus via Oostenrijk en Zwitserland door te reizen naar Liechtenstein. Woensdagmiddag werkte de selectie van AZ de laatste training af voor het duel met FC Vaduz van donderdagavond. Dat gebeurde in het fraaie, maar snikhete Rheinpark Stadion.
'Het is warm', gaf de in topvorm verkerende Kasius aan bij de clubkanalen van AZ. In de laatste drie duels was de back goed voor twee goals en een assist. 'Maar het is prima te doen', plakte hij er snel aan vast. 'We zullen wel moeten. Maar wat ik liever heb: niet te koud en dan een beetje miezerregen.'
Dat heeft te maken met zijn fysieke beperkingen. 'Ik heb last van astma, maar ik ben het hete weer wel gewend in Italië, dus het zal wel goed komen.' Kasius speelde twee seizoenen voor Bologna. In hoeverre de hitte hem belemmert? 'Het is normaal gesproken wel een extra uitdaging als je in dit soort omstandigheden moet spelen. Gewoon mijn astmapuffer gebruiken en dan sta ik weer te rennen langs de zijlijn.'
'We reizen hier met een goed gevoel naartoe. We hebben een goede thuisoverwinning op zak waarin we veel hebben gescoord. 3-0 voor, beter kon niet.' De wedstrijd start donderdag om 19.30 uur.









