Atlético Madrid laat routiniers vertrekken
Bij Atlético Madrid moeten ze het komend seizoen doen zonder César Azpilicueta en Axel Witsel. De club neemt maandag op social media afscheid van het geroutineerde duo.
© Pro Shots

Azpilicueta (35) en Witsel (36) beschikten in de Spaanse hoofdstad allebei over een aflopend contract en dat wordt dus niet verlengd. Beide verdedigers kunnen dus transfervrij op zoek naar een nieuwe werkgever.
Azpilicueta kwam in 2023 over van Chelsea, waar hij het grootste deel van zijn loopbaan speelde en tot meer dan 500 optredens kwam. Verder kwam hij uit voor Osasuna en Olympique Marseille. In de ploeg van Diego Simeone blijft de teller van de verdediger steken op 54 duels.
Witsel kwam een jaar eerder dan zijn Spaanse collega over van Borussia Dortmund en speelde 116 wedstrijden voor Los Colchoneros. De Belg begon zijn carrière als middenvelder bij Standard Luik en kwam verder uit voor Benfica, Zenit Sint-Petersburg en Tianjin Tianhai.





