Arteta neemt spelers Arsenal niets kwalijk: 'Kwamen in allerslechtste staat denkbaar'
Manager Mikel Arteta gelooft niet dat er een beter team was dan Arsenal tijdens deze Champions League-campagne. Toch lag hij er met zijn ploeg uit.
© Pro Shots

Arteta kreeg na de uitschakeling in de halve finale van de Champions League de vraag of hij genoeg progressie had gezien bij Arsenal dit seizoen. 'Ja, honderd procent. Ik denk niet dat er een beter team is geweest in deze competitie wat ik tot dusver heb gezien. Maar wij liggen er nu wel uit', antwoordde de manager bij TNT Sports.
De Spanjaard vond dat Arsenal meer verdiende over twee wedstrijden tegen PSG. 'In deze competitie draait het om wat je doet in de strafschopgebieden. Daarin staan normaal gesproken de spitsen en de doelman en hij (Gianluigi Donnarumma, red.) was de beste.'
Arteta loofde zijn ploeg. 'Ik ben enorm trots op de jongens. Zij verdienen krediet voor wat ze hebben gedaan in de situatie waarin wij verkeren. Ik denk dat wij in de allerslechtste staat denkbaar naar Parijs zijn gekomen.'
Daarmee doelde hij op de blessures van zijn ploeg. Opnieuw speelde Arsenal met Mikel Merino in de punt van de aanval, een middenvelder van origine omdat Arteta niet over een fitte spits kon beschikken. 'De manier waarop we hebben gespeeld, geeft mij veel positiviteit voor de toekomst. Maar ik ben wel ontdaan over vanavond.'






