Arsenal zwaait Zinchenko uit, Oekraïner blijft in Premier League
Oleksandr Zinchenko verkast naar Nottingham Forest. De verdediger zakte bij Arsenal steeds verder weg in de pikorde en heeft dus zijn biezen gepakt.
© Pro Shots

Zinchenko kwam in 2022 naar Noord-Londen. The Gunners namen hem toen over van Manchester City. Aanvankelijk was hij van groot belang in de ploeg van manager Mikel Arteta maar in de afgelopen seizoenen kwamen er meerdere concurrenten binnen, waardoor de Oekraïner die ooit ook nog voor PSV uitkwam zijn basisplaats verloor. Dat ging hem niet in de koude kleren zitten. Onlangs noemde hij de vorige voetbaljaargang nog 'zijn slechtste seizoen ooit'.
Nu is er dus een oplossing gevonden. Nottingham Forest neemt de linksback voor de rest van het seizoen op huurbasis over. Daarmee wordt hij, na Jakub Kiwior, de tweede verdediger die Arsenal op de laatste dag van de transfermarkt verlaat. Arteta zal daar echter niet zo mee in zijn maag zitten: Arsenal haalde met Piero Hincapié een speler terug die zowel in het centrum van de verdediging als op linksback uit de voeten kan.
Nelson
Zinchenko is niet de enige speler die The Gunners op de valreep wisten te verhuren. Ook Reiss Nelson verlaat het nest tijdelijk. De buitenspeler maakt het seizoen af bij Brentford. De 25-jarige Engelsman werd vorig seizoen verhuurd aan Fulham, maar kwam daar door blessures maar tot twaalf duels. Dit seizoen hoopt hij bij Brentford op meer succes. Nelson heeft, net als Zinchenko, ook een verleden in de Eredivisie. In het seizoen 2021/22 kwam hij op huurbasis uit voor Feyenoord.






