Luis Enrique: 'Arsenal zonder bal ongetwijfeld beste team ter wereld'

47Reacties

Luis Enrique geeft hoog op van de kwaliteiten van Arsenal zonder de bal. Woensdagmiddag prees de trainer van Paris Saint-Germain zijn tegenstander in de Champions League-finale over tien dagen de hemel in.

© Pro Shots

'Arsenal zonder bal ongetwijfeld beste team ter wereld'

Dinsdagavond veroverde Arsenal de Premier League door het gelijkspel van Manchester City bij Bournemouth. 'Ze verdienen het', zei Luis Enrique op de persconferentie van PSG. 'Ze hebben een ongelooflijk seizoen achter de rug. We kennen hun balvaardigheid maar al te goed. Zonder bal zijn ze zonder twijfel het beste team ter wereld. Als je geen doelpunten tegen krijgt en zelf scoort, is dat een fantastische combinatie.'

'Als je naar de statistieken van Arsenal kijkt, zie je dat Arteta een leider is', zei Luis Enrique over zijn landgenoot. 'Hij is degene die een winnaarsmentaliteit heeft gebracht. De afgelopen vier of vijf seizoenen zijn ze elk jaar beter geworden. Ze weten hoe ze met en zonder de bal moeten spelen. Ze zijn het beste team van Europa. Ze hebben de Premier League gewonnen, wat uniek is.'

PSG stond vorig jaar ook al in de finale en won toen van Internazionale. 'Vorig jaar was de druk groter, het was erg moeilijk om daarmee om te gaan', stelt de oefenmeester. 'De meeste spelers kennen dit patroon. Weten hoe je met deze druk om moet gaan, zal cruciaal zijn, maar ik denk dat we beter voorbereid zullen zijn dan vorig jaar.'