Arsenal nog zeker tot maart zonder herstellende Rosicky

Praat mee!

Arsène Wenger denkt dat Tomas Rosicky pas in maart 2009 zijn rentree kan maken. 'Op zijn vroegst', aldus de coach van Arsenal, die beter nieuws had over Eduaro da Silva.

© Pro Shots

Arsenal nog zeker tot maart zonder herstellende Rosicky

Rosicky was op 26 januari voor het laatste op een voetbalveld verschenen. Destijds stapte hij met een hamstringblessure van de grasmat, een kwetsuur waarvan hij nog steeds herstellende is. In november onderging hij zelfs een operatie in Duitsland.

Wenger is voorzichtig met de 27-jarige Tsjechische international. 'Op 17 december komt hij terug naar Londen en kunnen we met hem aan de slag. Maar het is een langetermijnproject. Misschien speelt hij in maart, op zijn vroegst.'

Eduardo da Silva is dicht bij zijn comeback na een dubbele beenbreuk, die hij in februari opliep in een competitieduel met Birmingham City. 'Hij zal op 16 december spelen met de reserves', voorspelde Wenger.