Arsenal maakt plannen bekend voor kampioensfeest in Noord-Londen

Update: 20 mei 2026 om 11:20
5Reacties

Arsenal-supporters weten inmiddels wanneer zij de eerste landstitel in 22 jaar samen met de spelers kunnen vieren. De club houdt op zondag 31 mei een grote kampioensparade door Noord-Londen, daags na de Champions League-finale tegen Paris Saint-Germain in Boedapest.

© Pro Shots

Arsenal maakt plannen bekend voor kampioensfeest in Noord-Londen

Volgens The Standard trekt Arsenal met een open bus door de stad. Een definitieve route en starttijd zijn nog niet bevestigd, maar eerdere plannen liepen vanaf het Emirates Stadium via onder meer Drayton Park, Highbury Grove, St Paul's Road en Upper Street weer terug richting het stadion.

Veel internationals moeten zich op maandag 1 juni alweer melden bij hun nationale ploeg voor het WK, waardoor Arsenal weinig ruimte heeft om de festiviteiten later te plannen. Mocht de ploeg van Mikel Arteta ook de Champions League winnen, dan worden beide prijzen tijdens de parade getoond.

De landstitel zelf werd dinsdagavond veiliggesteld. Manchester City verspeelde punten bij Bournemouth, waardoor Arsenal niet meer te achterhalen is en voor het eerst sinds het Invincibles-seizoen van 2003/04 kampioen werd.

De feestvreugde kwam direct op gang in Noord-Londen. Rondom het Emirates Stadium verzamelden zich duizenden supporters en Arsenal bracht woensdag een timelapse naar buiten waarop te zien was hoe de mensenmassa steeds groter werd tijdens de beslissende avond.

Ook de spelers zelf hadden de titel al uitgebreid gevierd. BBC Sport deelde woensdagochtend beelden van onder anderen Declan Rice, Bukayo Saka, Jurriën Timber en Eberechi Eze, die rond vijf uur 's ochtends nog feestvierend buiten het Emirates Stadium stonden. Rice vatte de avond op sociale media kort samen: 'It’s over.'