Slot houdt deur open voor Liverpool-transfers: 'Juiste speler, juiste prijs'

3Reacties

Arne Slot nam vrijdagochtend uitgebreid de tijd voor de media in aanloop naar het duel van Liverpool met Arsenal. Het ging niet alleen over die wedstrijd, maar ook over de vorm van zijn ploeg, Aleksander Isak en transfers in het algemeen.

© Pro Shots

Arne Slot blikte vooruit op komend weekend

Goedgemutst nam Slot plaats achter de microfoon. Hij erkende dat zijn ploeg nog niet optimaal speelt, maar had daar een verklaring voor. 'Dat heeft meer te maken met het feit dat je in het begin normaal gesproken nog niet op je best speelt, tenzij je de selectie intact houdt. Als je naar ons kijkt: we zijn een paar spelers kwijtgeraakt, hebben er een paar bijgekregen, dus het is even wennen. Het is normaal dat we over een paar weken beter kunnen spelen dan nu. Ondertussen kun je punten verspelen, maar niet veel. Ik zou verrast zijn als er dit seizoen een puntenrecord wordt neergezet, omdat de competitie zo sterk is. Je mag af en toe punten laten liggen en toch meedoen.'

Volgens Slot is de concurrentie in de Premier League dit seizoen nóg zwaarder. 'Als het al mogelijk is dat de competitie nog sterker is, dan denk ik dat dat dit seizoen zo is. In het algemeen hebben teams meer uitgegeven, al weet ik het niet honderd procent zeker. Misschien zit ik ernaast, maar vorig seizoen deden wij niet veel en ook onze concurrenten niet. Dit seizoen is dat anders. Manchester City en Arsenal deden toen niet zo veel.’

Topaankoop Hugo Ekitiké heeft volgens Slot in korte tijd al zijn waarde bewezen. ‘Hij heeft een grote impact gehad: in de opbouw, met scoren, bij het starten van aanvallen. Dat is al wat meer dan vorig seizoen, toen Lucho (Luis Diaz, red.) speelde. Het simpelste antwoord is dat zijn wedstrijdconditie nog beter kan. Ik verwacht dat hij zonder bal veel meer kan brengen dan hij nu doet. Dat is normaal, ook hij moet zich aanpassen aan een nieuwe competitie en een nieuwe speelstijl. Eintracht Frankfurt zette minder druk dan wij en het is een nieuw land en nieuwe competitie voor hem. En na de break komt de Champions League, terwijl hij gewend was aan de Europa League. Dat is dus zijn belangrijkste verbeterpunt. Hij kwam bovendien later in de voorbereiding, dus stap voor stap moet hij zich aanpassen aan onze intensiteit.'

Slot houdt de deur open voor nieuwe versterkingen. Eén van die versterkingen zou Newcastle United-spits Alexander Isak kunnen zijn. Op de Zweed is al een bod gedaan, dat werd geweigerd en nu is Isak zo ontevreden dat hij niet meer bij de selectie zit. Slot ging inhoudelijk niet op de naam Isak in. 'Newcastle heeft een - als het klopt - nieuwe nummer negen gehaald (Nick Woltemade, red.) en dat is mooi voor Eddie (Howe, manager, red.), want Anthony Gordon is geschorst en Isak speelt niet. Dus dat is fijn voor hen. Zoals altijd proberen we spelers te halen die ons kunnen helpen, maar er is geen reden om te klagen na de eerste twee wedstrijden. Als we ons kunnen versterken, zullen we dat altijd proberen voor de juiste speler en tegen de juiste prijs. Laten we zien of we iets kunnen doen.’