Arbeloa feliciteert Barça en laat zich uit over Mbappé en toekomst
Real Madrid-trainer Álvaro Arbeloa bracht zondag na de verloren Clásico de felicitaties over aan Barcelona, dat zich opnieuw tot kampioen van Spanje kroonde. De coach van De Koninklijke ging op de persconferentie in op vragen over de afwezige Kylian Mbappé en zijn eigen toekomst bij de club.
© Pro Shots

Barcelona is door de overwinning in Camp Nou, met drie speelrondes te gaan, niet meer te achterhalen door Real, dat nu veertien punten achter staat op de Catalanen. 'Het enige wat we nu kunnen doen, is vooruitkijken', zei Arbeloa op de persconferentie. 'Ik snap de woede en teleurstelling bij de supporters. Maar iedereen weet ook dat Real Madrid altijd weer terugkomt.'
'We hebben een fantastische selectie, waarmee we tot veel in staat zijn. In deze wedstrijd kregen we het al heel snel erg moeilijk: we speelden tegen een erg sterk en een zeer goed georganiseerd team. Helaas lieten we een aantal goede mogelijkheden onbenut. Ik heb de spelers gevraagd om in de laatste duels nog alles te geven. Dat hebben we vanavond ook gedaan. We moeten Barcelona feliciteren', aldus Arbeloa.
Volgens de trainer van Real werd de Madrilenen zondagavond wel een strafschop onthouden bij een moment met Jude Bellingham en Eric García. 'Het leek me duidelijk dat dat een elleboogstoot was. We vragen ons af waarom de VAR niet ingreep', verklaarde Arbeloa, die tegen Barça geen beroep kon doen op de veelbesproken Mbappé. 'Er zijn nog twee duels te gaan. Afhankelijk van zijn klachten zullen we zien of hij dit seizoen nog kan spelen. Ik had hem graag laten starten in deze wedstrijd.'
Over zijn eigen toekomst bij Real kon Arbeloa nog niet veel zeggen. Inmiddels wordt José Mourinho gelinkt aan een terugkeer in Madrid. 'Ik ga binnenkort in gesprek met de club, maar we willen eerst het seizoen zo goed mogelijk afsluiten en daar focus ik me nu op. We spelen nog voor iets dat veel groter is dan wij allemaal: het Real Madrid-embleem.'





