Apau ziet af van speciale clausule: geen Eredivisie maar Tweede Divisie

5Reacties

Mitch Apau gaat niet met Telstar mee de Eredivisie in. De 35-jarige verdediger heeft besloten om niet af te zien van zijn overstap naar Spakenburg, al bestond daar wel een mogelijkheid toe vanwege een speciale clausule.

© Pro Shots

Apau ziet af van speciale clausule: geen Eredivisie maar Tweede Divisie

Apau had de optie om bij promotie alsnog bij Telstar te blijven, maar heeft na een paar dagen nadenken besloten om daar geen gebruik van te maken. 'Ik ga voetballen bij Spakenburg', vertelt de Amsterdammer via het clubkanaal. 'Ondanks de gesprekken zet ik mijn familie op één. Ik wil meer tijd doorbrengen thuis, vandaar deze keuze.'

En dus komt er na drie jaar een einde aan zijn verblijf bij Telstar. Apau bedankt iedereen die betrokken is bij de club voor een mooie tijd vol ups en downs, met de recente zegetocht in de play-offs als hoogtepunt. 'Promotie naar de Eredivisie was gigantisch, het hoogtepunt van mijn carrière. Ik heb er vrede mee om zo af te sluiten', zegt de aanvoerder.

Voor Apau blijft het dus bij een seizoen in de Eredivisie, in 2013/14 bij RKC Waalwijk. De voormalig speler van onder meer FC Emmen en SC Veendam blijft wel op een andere manier betrokken bij Telstar. 'Ik ga vanaf komend seizoen meelopen met het technisch bestuur.' Als speler gaat hij echter verder in de Tweede Divisie bij Spakenburg.