Analytici in de bres voor Veerman: 'Nooit leuk om op karakter aangesproken te worden'
Joey Veerman was na afloop van PSV tegen FC Twente duidelijk: Ronald Koeman hoeft hem niet meer te bellen. Afgelopen week werd duidelijk dat de middenvelder van PSV niet bij de grote voorselectie van de bondscoach zit richting het WK. Daar snappen analisten Arnold Bruggink en Kenneth Perez maar weinig van.
© Pro Shots

Na afloop van de ruime zege van PSV op Twente deed Veerman zijn verhaal. De middenvelder, die als invaller terugkeerde van ziekte, hield daarin geen blad voor de mond. 'Als je elke keer met zulke persconferenties komt en zegt dat mijn karakter niet goed is... Op een gegeven moment ben je daar een beetje klaar mee. Het is zijn keuze wie hij oproept, maar zeg dan dat je andere keuzes maakt en niet dat mijn karakter niet goed is.'
Veerman gaf aan 'dat Koeman hem niet meer hoeft te bellen'. Dat lijkt me beter', stelt Bruggink bij Dit Was Het Weekend. 'Dit heeft allemaal niet meer zoveel zin. Natuurlijk hoort Veerman bij die selectie van 55 man. Als je naar Kees Smit en Luciano Valente kijkt, en die zijn er wellicht bij, dan hoort Veerman er ook bij.'
Koeman stelde eerder dat Veerman een 'speciaal karakter' heeft. 'Dat heeft Memphis ook en Malen misschien ook wel', gaat Perez daar tegenin. 'Er wordt niet alleen maar gekeken naar voetbalkwaliteiten. Daarin maakt Koeman een afweging. Hij is misschien wel te eerlijk. Veerman is dat ook en zou het daarom misschien wel kunnen waarderen, maar het is nooit leuk om aangesproken te worden op je karakter.'






