Analytici geven Ajax weinig kans in de Champions League

Update: 25 augustus 2025 om 21:20
45Reacties

In de Eredivisie is Ajax redelijk gestart, met zeven punten uit drie wedstrijden. Over een paar weken begint de Champions League, maar de analytici bij Ziggo Sport denken niet dat de ploeg van John Heitinga daar al potten kan breken.

© Pro Shots

Analytici geven Ajax weinig kans in de Champions League

John van den Brom sprak zijn hoop uit dat de Amsterdammers daar konden schitteren, maar ziet het nog niet gebeuren. 'Ik denk dat de Champions League wel even een stapje hoger is dan de Eredivisie. Ik hoop het niet, maar als ik op dit moment reëel kijk, dan wordt het een zware klus', aldus Van den Brom bij Rondo.

Khalid Boulahrouz sloot zich daarbij aan. 'Ik ben het wel met John eens. Als je positief moet zijn, zie je een stijgende lijn. Je ziet wat John wil met dit team, het puzzeltje met de backs, Moro op rechts. Dat liep allemaal wat beter. Maar Champions League, dat zie ik nog niet gebeuren. Hoe gaan ze zich presenteren: door in die stijgende lijn, of aanpassen aan de tegenstander? Waar kies je voor: punten of het romantische verhaal?'

Ruud Gullit ziet vooral weinig vaardige voetballers bij het Ajax van nu. 'Misschien ben ik een romanticus, of leef ik te veel in het verleden. Dat zal dan wel. Maar ik weet niet beter: als ik tegen Ajax speelde, speelde je tegen elf jongens die allemaal heel goed konden voetballen. En er zaten dan nog vijf op de bank. De laatste tijd zijn er allemaal verdedigers opgeleid. Hoe kan dit? Waar is het lef, de branie?'