Amorim: 'Is er een coach die zoveel verloren heeft en niet is ontslagen?'

25Reacties

Ruben Amorim is zeer optimistisch over de vooruitgang bij Manchester United. De manager verwacht veel van aanwinsten Matheus Cunha en Bryan Mbeumo, die met hun karakters ook de verpersoonlijking zijn van wat Amorim verlangt bij de nummer vijftien van het vorige Premier League-seizoen.

© Pro Shots

Amorim: 'Is er een coach die zoveel verloren heeft en niet is ontslagen?'

De voorbereiding van United is in volle gang. Amorim nam in Chicago de tijd om via het clubkanaal de supporters bij te praten over de stand van zaken. Hij predikte hoop: 'De groep is erg goed. Vorig seizoen zei ik al dat we met onze spelers veel meer konden berekenen en met Matheus Cunha en Bryan Mbuemo hebben we erg belangrijke versterkingen. Zij zijn alles wat we wilden. Goede mensen en goede spelers. Het gaat goed.'

De veertigjarige Portugees die in november vorig jaar aan zijn klus begon op Old Trafford meent dat er achter de schermen al belangrijke veranderingen zijn geweest. De cultuuromslag die nodig was, heeft plaatsgevonden. Cunha en Mbeumo gaan dat alleen maar versterken. 'Nu hoef ik me over de kleine zaken geen zorgen meer te maken, dat was vorig seizoen anders. Nu hoef ik niet alles te doen als een nieuwe speler bij de groep komt. We hebben leiders in het team die me daarbij helpen. Dat zijn details die de groei onderstrepen. Eerst aten de spelers na de training wat en vertrokken ze direct. Nu wachten ze op elkaar. Het wordt echt beter. Na de training moeten wij de spelers echt van het veld sturen, als het genoeg is geweest. Dat is een goed teken', aldus Amorim.

Het nieuwe Premier League-seizoen begint voor United op 17 augustus met een thuiswedstrijd tegen rivaal Arsenal. De club van Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia en Joshua Zirkzee staat in de vierde speelronde met de derby tegen Manchester City opnieuw tegenover een rivaal en treft een speelronde later Chelsea. Amorim beseft dat het geduld bij de achterban een keer op is en dat de druk direct flink zal toenemen als slecht wordt gestart. Hij prijst zich gelukkig met al het krediet dat hij al gekregen heeft.

'Denk maar eens na: is er een coach die zoveel verloren heeft met een grote club en die niet ontslagen is? Ik kan niemand anders bedenken. Als dat geen steun is, dan weet ik het ook niet. Ik heb veel geleerd van het voorbije seizoen en ik denk dat dit seizoen beter zal worden', vertelde de optimistische opvolger van Erik ten Hag.