'Als hij vertrekt, moeten we hem tot aan het vliegveld volgen om hem te bedanken'
Kjetil Knutsen staat in de belangstelling van diverse fraaie Europese clubs. De trainer van FK Bodø/Glimt kende een zeer moeizame start bij de Noorse club, maar is na acht jaar een van de meest succesvolle trainers ooit van Bodø/Glimt. Nu hoopt de clubleiding hem binnenboord te kunnen houden.
© Pro Shots

12.412 dagen lang had er geen Scandinavische club meer in de halve finale van een Europees toernooi gestaan. Knutsen kreeg het dit seizoen met Bodø/Glimt voor elkaar. Donderdag is de halve finale van de Europa League tegen Tottenham Hotspur. Door zijn goede prestaties wordt de 56-jarige Noorse trainer nadrukkelijk in verband gebracht met onder meer Leeds United - dat volgend seizoen in de Premier League speelt - en met Rangers FC.
Knutsen is bezig aan zijn achtste jaar en won vier keer de Noorse landstitel. De samenwerking werd dus een groot succes, al leek het daar in het begin niet op. 'We hebben samen een lange reis afgelegd om Bodø/Glimt te krijgen waar het nu is', aldus technisch directeur Havard Sakariassen bij de BBC. 'Het was geen kortetermijnproject. Halverwege zijn eerste seizoen wilde de helft van de pers hem er al uit hebben.'
'Maar intern heeft zijn positie nooit ter discussie gestaan. We wisten honderd procent zeker dat Kjetil de juiste man was. Hij heeft waarschijnlijk al een paar heel goede aanbiedingen van andere clubs op zak. Maar ik ben er niet bang voor dat hij vertrekt. Hij heeft het hier heel erg naar zijn zin en ik denk dat hij hier nog wel een paar jaar zal werken.'
Mocht Knutsen toch voor een buitenlands avontuur kiezen, dan heeft Sakariassen daar respect voor. 'Mocht hij om een of andere reden toch besluiten om iets anders te gaan doen, dan denk ik dat we hem met zijn allen naar het vliegveld moeten volgen om hem voor alles te bedanken.'






