'Nottingham is toch een Premier League-club, daar wil je je mee meten'
Alonzo Engwanda is er klaar voor om zich met FC Utrecht te bewijzen in de Europa League. De 22-jarige middenvelder kijkt uit naar alle acht de wedstrijden, maar met name de duels met Nottingham Forest en Celtic springen er voor hem uit.
© Pro Shots

FC Utrecht trapt de competitiefase in de Europa League op 25 september af met een thuiswedstrijd tegen Olympique Lyon. En daarna volgen duels met SK Brann, SC Freiburg, FC Porto, Real Betis, Nottingham Forest, RC Genk en Celtic.
'We hebben de loting voordat we gingen trainen met zijn allen op tv gevolgd', aldus Engwanda in gesprek met VI PRO. 'Dat was een heel mooi moment en voor veel jongens de eerste keer. Al die mooie clubs die er dan uit komen. Het is een fantastische loting, natuurlijk, er zitten veel grote tegenstanders bij. Ik hoef er geen ploegen uit te lichten, ik vind het eigenlijk allemaal mooi. Maar als ik er toch een paar moet noemen dan Real Betis, Nottingham en Celtic. Nottingham is toch een Premier League-club daar wil je je als voetballer graag mee meten. Die krijgen we thuis, dat wordt een topwedstrijd in De Galgenwaard. Maar uit naar Celtic wordt met dat publiek en die sfeer natuurlijk ook een geweldige ervaring.'
FC Utrecht maakte tijdens de kwalificatie een hoop indruk met het vertoonde spel tegen FC Sheriff, Servette en Zrinjski Mostar. Die lijn wil Engwanda nu doortrekken in de groepsfase. 'Kwalificatie is leuk, maar dat is natuurlijk niet goed. Ook in deze competitie willen we proberen te presteren. We willen punten halen. Het is een zware loting, maar dat kan zeker.'
Lees het hele interview van Engwanda in onderstaand VI PRO-artikel. Daarin vertelt hij onder meer wat hij van zijn Utrechtse collega-middenvelders vindt en hoe hij aan zijn bijnaam El Chapo komt.






