Albanese overheid maakt feestdag van Conference League-finale

20Reacties

Om de gigantische toestroom van fans aan te kunnen, heeft Albanië 25 mei uitgeroepen tot een feestdag. De overheid verwacht dat veel fans van AS Roma en Feyenoord naar Tirana komen voor de Conference League-finale en heeft diverse besluiten genomen om de finaledag rustig te laten verlopen.

© Pro Shots

Albanese overheid maakt feestdag van Conference League-finale

Zo is 25 mei een nieuwe feestdag, wat betekent dat veel mensen die werkzaam zijn in de hoofdstad een extra vakantiedag krijgen. Hiermee wil de Albanese overheid het rustiger krijgen in Tirana. 'Dit is een van de grootste evenementen voor Albanië, we verwachten dat er vijf of zes keer zoveel mensen naar Tirana komen dan dat er tickets verkocht zijn', aldus Bledi Çuçi, minister van Binnenlandse Zaken.

Naast het instellen van de feestdag wordt het verkeer in en rondom Tirana platgelegd. Wegen worden afgesloten en voertuigen zijn niet welkom op de finaledag. 'Zo willen we dit evenement veranderen in een groot feest. Niet alleen voor Italiaanse en Nederlandse fans, maar een feest van heel Albanië', aldus Çuçi.

Zowel Feyenoord als AS Roma ontving vierduizend kaarten van de UEFA, er was veel kritiek op de kleine capaciteit van het finalestadion. In het Air Albania Stadium passen circa 22.500 toeschouwers.