Ajax slaat slag en breekt contract Godts open: 'Hij is echt opgebloeid'

37Reacties

Ajax heeft het contract van Mika Godts verlengd. De verbintenis van de negentienjarige Belg liep aanvankelijk medio 2027 af, maar is nu met twee jaar verlengd.

© Pro Shots

Ajax slaat slag en breekt contract Godts open: 'Hij is echt opgebloeid'

Het nieuwe contract van Godts gaat op 1 december 2024 in en loopt tot de zomer van 2029. De buitenspeler kwam in januari 2023 over van RC Genk voor een miljoen euro. Sindsdien speelde hij 25 duels voor Jong Ajax en veertig keer kwam hij in actie voor de hoofdmacht. Daarin scoorde hij zesmaal.

'Sinds zijn komst naar Ajax heeft Mika een indrukwekkende ontwikkeling doorgemaakt en is hij hier in Amsterdam echt op zijn plek', aldus technisch directeur Alex Kroes. 'Dit seizoen is hij onder leiding van Francesco Farioli echt opgebloeid en is hij met elke wedstrijd sterker geworden.'

'Met zijn individuele bewegingen, doelpunten en assists is hij een zeer belangrijke speler in onze aanvalslinie. Helaas staat hij momenteel aan de kant met een blessure, maar we hopen hem snel weer op het veld te zien.' Godts kwam dit seizoen elf Eredivisie-wedstrijden in actie, waarvan acht als basisspeler. Momenteel kampt hij met een hamstringblessure.