Afrikaanse bond vindt maand voor toernooi nieuwe organisator
Egypte heeft de Afrikaanse bond flink uit de brand geholpen door de organisatie van de Afrika Cup Onder-20 op zich te nemen. Ivoorkust mocht het toernooi oorspronkelijk organiseren, maar trok zich een maand voor de start van het toernooi terug.
© Pro Shots

De Afrika Cup voor landenteams Onder-20 stond aanvankelijk van 26 april tot en met 18 mei op het programma en zou worden georganiseerd door Ivoorkust. Volgens Afrikaanse media kreeg het land de organisatie financieel en logistiek niet voor elkaar.
Egypte heeft er wel vertrouwen in dat het de Afrika Cup Onder-20 in goede banen kan leiden. Niet heel gek, want daar werd het toernooi twee jaar geleden ook gehouden. De gevolgen van de gastheerwissel zijn minimaal. De openingswedstrijd wordt een dag later gespeeld, op 27 april.
Ivoorkust is na het opzeggen van het gastheerschap geschrapt uit het toernooi. Organisatorisch is dat geen heel groot probleem, want Groep A bestond met Ivoorkust erbij uit vijf landen, terwijl in Groep B en Groep C vier landen zitten.





