Advocaat: 'Onacceptabel dat AZ-spelers niet willen werken'

Praat mee!

Voor de vijfde wedstrijd op rij slaagde AZ er niet in om te winnen in de Eredivisie en dat wond Dick Advocaat op. De trainer van de Alkmaarders baalde flink van de 2-0 nederlaag op bezoek bij Heracles Almelo.

© Pro Shots

fallback image Advocaat: 'Onacceptabel dat AZ-spelers niet willen werken'

'Misschien staan we wel op de positie waar we horen te staan en waren er te veel mensen die dachten dat we veel beter waren dan dat we zijn', aldus Advocaat na de wedstrijd tegenover FOX Sports. 'Ik heb het idee dat onze spelers denken dat we alleen maar kunnen voetballen en niet hoeven te werken, waardoor ze de duels verliezen. Voor mij is dat niet acceptabel.'

'De eerste tien minuten krijg je een goal tegen vanuit het niets, daarna mis je zes opgelegde kansen', vervolgde Advocaat, die constateerde dat de Alkmaarders genoeg kansen creëerden. 'Maar het belangrijkste vind ik dat je ze er inschopt. Dan maar minder creëren en meer erin trappen. Ik vind - met alle respect - dat wij zo'n wedstrijd nooit mogen verliezen. En ook niet tegen NEC, want dat was precies hetzelfde.'

Zijn collega Jan de Jonge van Heracles zag ook dat AZ veel kansen kreeg. 'In het eerste kwartier gaven wij gas en dat pikte het publiek ook op. Daarna maakten wij de fout door achteruit te lopen. AZ had in die fase minimaal de gelijkmaker moeten scoren. In de tweede helft stond het organisatorisch beter en gingen wij slordig met onze countermogelijkheden om.'