ADO vindt tijdelijke vervanger voor ontslagen Mathijsen
Mark Wotte neemt voorlopig de taken van de ontslagen Joris Mathijsen over als technisch directeur van ADO Den Haag. De 64-jarige oud-speler en voormalig trainer van de Keuken Kampioen Divisionist treedt per direct aan in deze functie op interim-basis.
© ADO Den Haag / Angelo Blankespoor

'Ik wil de club, waar ik eind juli 1979 als jonge speler binnenstapte en later actief was als eerste elftalspeler, jeugdtrainer, hoofd opleidingen, hoofdtrainer en technisch manager graag van dienst zijn om zo spoedig mogelijk weer terug te keren op het hoogste niveau', reageert Wotte op zijn tijdelijke aanstelling via een persbericht.
'Nu is het vooral zaak om vooruit te kijken naar het nieuwe seizoen. De komende weken ga ik met volle energie aan de slag om samen met de vertegenwoordigers van de grootaandeelhouder, de mensen binnen de organisatie, sponsoren, de staf, de spelers en natuurlijk de supporters de juiste stappen te zetten. Het doel is helder: ADO Den Haag weer terugbrengen naar waar het thuishoort. De Eredivisie.'
Wotte kan worden aangemerkt als een ware voetbalnomade. Hij was voor het laatst actief als trainer van de beloften van Syrië. Daarvoor werkte hij onder meer in Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Marokko, Schotland en Engeland. In Nederland was Wotte onder meer actief als directeur spelersbeleid bij Feyenoord en als trainer bij RKC Waalwijk en Willem II.






